Το παρόν άρθρο αποτελεί το τελευταίο από τα τρία μέρη της επιστημονικής μελέτης που έχει εκπονηθεί από την κυρία Μαρία-Δήμητρα Μισυρλή, Νομικό-ΜΔΕ Εγκληματολογίας, με τον τίτλο «Εκπαίδευση στις Φυλακές» στο πλαίσιο των επιστημονικών δράσεων του «Crime & Media Lab» του Κέντρου Μελέτης του Εγκλήματος – της Ομάδας Εργασίας για το «Έγκλημα στα ΜΜΕ» (https://e-keme.gr/crime-%CE%BCedia-lab/), με Επιστημονικά Υπεύθυνη την κυρία Αγγελική Καρδαρά, Διδάκτορα Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ ΕΚΠΑ, Φιλόλογο, Τακτική Επιστημονική Συνεργάτιδα Κέντρου Μελέτης του Εγκλήματος. Στο μέρος αυτό το ερευνητικό μας ενδιαφέρον εστιάζεται στην εικόνα του δικαιώματος της εκπαίδευσης των κρατουμένων της χώρας μας, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από προσωπικές μαρτυρίες επαγγελματιών του χώρου, δηλαδή των ανθρώπων της πρώτης γραμμής που ασχολούνται πρακτικά με την εκπαίδευση των κρατουμένων. Η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στα καταστήματα κράτησης θα μπορούσε να περιγραφεί ως ένα έργο με τρεις πρωταγωνιστές τους αρμόδιους φορείς σωφρονιστικής πολιτικής, τους μαθητές-κρατούμενους και τους εκπαιδευτικούς. Έχοντας ήδη παρουσιάσει στα προηγούμενα μέρη της μελέτης μας το κανονιστικό πλαίσιο προστασίας του δικαιώματος εκπαίδευσης των κρατουμένων και τις εξελίξεις της σωφρονιστικής πολιτικής στον ελληνικό χώρο, θα ήταν παράλειψη να μην εξεταστεί η θεματική μας και μέσα από προσωπικές μαρτυρίες επαγγελματιών του χώρου. Πρόκειται για τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής που ασχολούνται πρακτικά με την εκπαίδευση των κρατουμένων και αφιερώνουν κόπο και χρόνο ώστε όλο και περισσότεροι κρατούμενοι να καταφέρουν να απολαύσουν τα αγαθό της εκπαίδευσης με όσο το δυνατόν ποιοτικότερες συνθήκες. Στο πλαίσιο αυτό απευθυνθήκαμε στις διευθύνσεις και στο προσωπικό διαφόρων εκπαιδευτικών μονάδων στις ελληνικές φυλακές και ζητήσαμε τη συμμετοχή όσων εκπαιδευτικών επιθυμούσαν μέσω της συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου 7 ανοιχτών ερωτήσεων που αφορούν το υπό εξέταση θέμα. Το σύνολο των απαντήσεων που λάβαμε παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εντοπίζεται μεγάλη ποικιλία θεμάτων και προτάσεων. Έπειτα από μία απλή ποιοτική ανάλυση του περιεχομένου των απαντήσεών τους, γίνεται παρουσίαση και σχολιασμός των βασικότερων θέσεων και προτάσεών τους. Μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρο το άρθρο σε αρχείο μορφής .pdf πατώντας πάνω στην κάτωθι φωτογραφία.