The Street Art Project | Συνέντευξη με τον ‘aLoNe98’

Στο πλαίσιο συνεντεύξεων με καλλιτέχνες της Street Art του ‘The Street Art Project’ που σκοπό έχει την ανάδειξη όχι μόνο των έργων της Street Art σε αντιδιαστολή με το ‘Graffiti’ και την κουλτούρα της συνθηματογραφίας, αλλά και ολόκληρου του κοινωνικού κινήματος και θεώρησης περί μη βίας και ειρήνης μέσω της Τέχνης και δη της Ζωγραφικής – Δημόσιας Τοιχογραφίας, πραγματοποιήσαμε άτυπη συνέντευξη με τον street artist ‘Alone98[1] εντός της ExitGallery.

Ένα από τα σημαντικότερα έργα του είναι το παιδικό επισκεπτήριο στις φυλακές Μαλανδρίνου καθώς και ο Παρθενώνας στο προαύλιο της πτέρυγας Θ των κρατουμένων και για αυτόν τον λόγο αποφασίσαμε να του κάνουμε πρόταση για μία άτυπη συνέντευξη (2/03/2019).

Η Αθηναϊκή streetart σκηνή για την περίοδο 2017 – 2021 έχει καταγραφεί φωτογραφικά και γραφολογικά από το ‘The Street Art Project’[2]. Πολλοί καλλιτέχνες και μεταξύ αυτών, καλλιτέχνες που «βάφουν» από το έτος 2000 με ιστορικά έργα που κόσμησαν την πόλη και χώρους ήδη υποβαθμισμένους, εντάσσονται στην τυπολογία μας. Πρόκειται για καλλιτέχνες που έχουν χαρακτηριστεί για την «πρωτογενή παρέκκλισή»[3] τους και έχουν ξεχωρίσει για την προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύστημα[4] μεγαλώνοντας και μεταπηδώντας στη street κουλτούρα με έναν ευρύτερο τρόπο και όχι τόσο κλειστό όσο το rap/hiphop (εννοώντας, συνδυαστικά με τη Μουσική)[5]. Πρόκειται για καλλιτέχνες με ιδιαίτερες αναφορές εν εξελίξει/ συνεχεία σε μεγάλους Ζωγράφους του 20ου αι. Εξάλλου, η θεωρία της ετικέτας και ο αποδιοπομπαίος τράγος πάντα θα βρίσκει αντίκρισμα στα δίπολα μιας κοινωνικής πραγματικότητας που επιμένει με αυτόν τον τρόπο να κατασκευάζεται ακόμη και σήμερα και να διαχέεται, κυρίως, μέσω των Μ.Μ.Ε[6].

Μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη εδώ.

Τον ευχαριστούμε θερμά!

___________________________________________________________________________

[1]https://www.instagram.com/al_one_98/?hl=el, τελευταία πρόσβαση: 1/06/2022.

[2]https://e-keme.gr/street-art-graphology-%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%83%cf%89%cf%80%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%bf%ce%af%cf%87%ce%bf%cf%85-%ce%af%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%bf%ce%bb/,  τελευταία πρόσβαση: 1/06/2022.

[3]Lemert E. M., Lemert C. C., Crime and Deviance: Essays and Innovations of Edwin M. Lemert, Michael Frederick Winter, 2000, pp. 275.

[4]Μαγκλάρας Βασίλης, Αξίες, Δράση, Μέθοδος στο νεανικό έργο του TalcottParsons, Αθήνα, Παπαζήση, 2017.

[5]https://e-keme.gr/%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b4%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%ae-%cf%84%ce%b7%cf%82-street-art-%ce%b1%ce%84-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%86/,τελευταία πρόσβαση: 1/06/2022.

[6]Λαμπροπούλου Ε., Η κατασκευή της κοινωνικής πραγματικότητας και τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η περίπτωση της βίας και της εγκληματικότητας, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 1999.

Add Comment